Στις αρχές της δεκαετίας του 1990, το φίλτρο καμπίνας συμπεριλήφθηκε στο βασικό εξοπλισμό των αυτοκινήτων. Αυτό το φθηνό και απλό ανταλλακτικό αντιπροσώπευε τη λύση που προσέφερε σύσσωμη η βιομηχανία αυτοκινήτων στους ολοένα και περισσότερους ανθρώπους που υπέφεραν από αλλεργίες. Ειδικά η γύρη των δέντρων και των φυτών δημιουργεί, κατά τη διάρκεια της άνοιξης, πληθώρα προβλημάτων στους ανθρώπους. Εδώ και τριάντα χρόνια τα αυτοκίνητα εξοπλίζονται με συστήματα που αποτρέπουν την εμφάνιση αυτών των αλλεργιών, προσφέροντας καλύτερη και ασφαλέστερη οδηγική εμπειρία.

Δομή του φίλτρου καμπίνας

Το φίλτρο καμπίνας βρίσκεται μέσα σε ένα περίβλημα, το οποίο επιτρέπει τη ροή του αέρα μέσω αυτού. Αποτελείται από μία πεπιεσμένη χάρτινη μεμβράνη με αυλακώσεις, η οποία είναι εξοπλισμένη με ένα λάστιχο σε σχήμα δακτυλίου. Το λάστιχο ασφαλίζει το φίλτρο μέσα στο περίβλημά του και δεν επιτρέπει στον αέρα να παρακάμψει το φίλτρο. Δεδομένου ότι η αρχική του χρήση ήταν να φιλτράρει τη γύρη από τον αέρα, το φίλτρο αυτό είναι ακόμα και σήμερα γνωστό ως φίλτρο γύρης.

Χαρακτηριστικά του φίλτρου γύρης

Το φίλτρο γύρης είναι ένα ανταλλακτικό το οποίο αντικαθιστάται σε περίπτωση που αυτό υποδειχθεί κατά τον Τεχνικό Έλεγχο του Οχήματος. Σε περίπτωση που δεν αντικατασταθεί εγκαίρως, το φίλτρο γύρης είναι πιθανό να έχει αντίθετα αποτελέσματα: συσσωρεύεται σταδιακά βιομάζα στο εσωτερικό του φίλτρου. Η υγρασία του αέρα που συμπυκνώνεται συνεχώς στη χάρτινη μεμβράνη του φίλτρου γύρης αποτελεί άριστο έδαφος για την ανάπτυξη βακτηρίων και μυκήτων.
Αυτά επηρεάζουν το φίλτρο εσωτερικού χώρου καθιστώντας δυνατή την εισαγωγή μεγάλων ποσοτήτων σπόρων μυκήτων στην καμπίνα επιβατών. Με αυτόν τον τρόπο, το φίλτρο γύρης είναι υπεύθυνο για την εξάπλωση αλλεργιών. Οι σπόροι των μυκήτων δεν έχουν μόνο μία δυσάρεστη και σάπια οσμή, αποτελούν συγχρόνως τα πιο επιθετικά φυσικά παθογόνα στοιχεία αλλεργιών και ασθενειών. Επομένως, δε θα πρέπει ποτέ να παραλείπεται η αντικατάσταση του φίλτρου γύρης. Σε περίπτωση που παρατηρήσετε κάποια οσμή, τότε είναι μάλλον ήδη αργά.

Αντικατάσταση του φίλτρου γύρης

Η αντικατάσταση του φίλτρου καμπίνας είναι εύκολη υπόθεση. Το περίβλημα του φίλτρου είναι εύκολα προσβάσιμο από το χώρο του κινητήρα. Μερικές φορές είναι καλά βιδωμένο ώστε να διατηρείται κλειστό. Γενικά, ασφαλίζει με τη βοήθεια ενός συστήματος σφιγκτήρων. Ανοίγουμε το περίβλημα του φίλτρου, το καθαρίζουμε και αντικαθιστούμε το φίλτρο. Συνιστάται να ελέγχετε σχολαστικά το παλιό φίλτρο. Σε περίπτωση που παρατηρήσετε μύκητες ή αν μυρίζει περίεργα, τότε θα πρέπει να απολυμανθεί ολόκληρο το σύστημα εξαερισμού.

Απολύμανση του συστήματος εξαερισμού

Για την απολύμανση του συστήματος εξαερισμού χρησιμοποιούνται αφροί καθαρισμού του εμπορίου. Η διαδικασία είναι απλή: γεμίστε το σύστημα με αφρό. Περιμένετε μέχρι να δράσει ο αφρός. Τέλος, ενεργοποιήστε το σύστημα εξαερισμού, επιλέγοντας να λειτουργήσει στη μεγαλύτερη ένταση, με θερμό αέρα και μέχρι να στεγνώσει πλήρως το σύστημα εξαερισμού.
Η διαδικασία αυτή θα εξουδετερώσει τις περισσότερες οσμές του αυτοκινήτου. Σε περίπτωση που αυτή η διαδικασία – σε συνδυασμό με την αντικατάσταση του φίλτρου εσωτερικού χώρου και τον σχολαστικό καθαρισμό της καμπίνας - δεν έχει αποτελέσματα, τότε υπάρχουν και άλλοι μέθοδοι. Ο καθαρισμός της καμπίνας επιβατών με όζον είναι μία πολύ αποτελεσματική διαδικασία και συνάμα όχι ιδιαίτερα ακριβή.

Προσοχή στην ποιότητα

Δεδομένων των χαμηλών τιμών αυτών των προϊόντων γνωστών εταιρειών, δεν υπάρχει κανένας λόγος να παραλείψετε αυτή την εργασία συντήρησης. Η τιμή ενός φίλτρου καμπίνας της MANN ξεκινά από τα 5 ευρώ. Δε θα βρείτε φθηνότερα ανταλλακτικά, των οποίων η αντικατάσταση να είναι το ίδιο εύκολη. Η ιδανική εποχή για να αλλάξετε το φίλτρο καμπίνας είναι η άνοιξη.
Έτσι, το αυτοκίνητό σας θα αποκτήσει εγκαίρως ένα αξιόπιστο φίλτρο, πριν ξεκινήσει η νέα εποχή και συνάμα και η κυκλοφορία της γύρης. Αξίζει να αναζητήσετε τυχόν ειδικές προσφορές. Τα φίλτρα καμπίνας συνήθως κοστίζουν λιγότερο όταν αγοράζονται σε εποχές που δεν υπάρχει μεγάλη ζήτηση. Αυτό καθιστά τη διαδικασία αντικατάστασης του φίλτρου καμπίνας λιγότερο κοστοβόρα.